Encounters - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu Encounters - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

Encounters

Blijf op de hoogte en volg Marcel

20 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

Encounters

We doen nu veel encounters (deliberate approach of an animal, whether or not aborting for security reasons). Eergisteren een black rhino, een struisvogel. Gisteren een olifant die op de weg stond en gewoon bleef staan fourageren. We zijn er in een boogje omheen gegaan. En vanochtend een leeuw. Als je in bed ligt en je bent vroeg wakker hoor je al die geluiden: hyena's in de verte en een leeuwengebrul dat dichterbij kwam. Dat was voor ons de indicatie dat we die sporen wel eens wilden vinden en volgen. En gelukkig zijn verse leeuwensporen heel duidelijk. Opeens hield Ruby (de gewapende begeleiding) ons stil en leidde ons naar een boomstam verderop, waarop we even hebben zitten wachten. Een jeep in de verte wees ons al in de richting: daar was een leeuw gespot!