Max - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu Max - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

Max

Blijf op de hoogte en volg Marcel

18 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

Ik kreeg gisteren het nare nieuws te horen dat Max overleden is. Volgens de dierenarts was-ie gewoon op. Ik wil het wel geloven, maar ik vind het heel moeilijk dat ik er niet bij ben geweest. Gelukkig heeft Elektra hem in die laatste uren kunnen bijstaan. Maar op dit moment is Kenia wel de laatste plaats waar ik wil zijn.

  • 18 Augustus 2014 - 12:11

    Elektra:

    Max is 17,5 jaar geworden en heeft een prachtig leven gehad. Hij was bij mij thuis heer en meester en later bij jou thuis Koning. Hij werd altijd verwend met liefde en aandacht zo ook in zijn laatste uren. Ondanks dat hij niet ziek was en het leven gewoon zijn gang ging stond hij op donderdagavond gewoon niet meer op. We hebben het nog even aangekeken maar in overleg met de dierenarts hebben we hem vrijdagavond laten inslapen. Hij was heel rustig en heeft vanaf donderdagavond eigenlijk bijna alleen maar geslapen en ik ben ervan overtuigd dat hij geen pijn had. Hij was gewoon echt op. Ik snap dat het nu moeilijk voor je is om daar te zijn maar hier kun je op het moment ook niets doen. Ik hoop dat je troost kunt vinden bij de mensen daar om je heen maar misschien vooral bij de dieren die daar zijn en waar je zo van houdt.

  • 18 Augustus 2014 - 12:23

    Alex:

    Dat zijn mindere berichten om te lezen.Sterkte daar in Afrika en probeer te genieten van de dieren om je heen.

  • 18 Augustus 2014 - 13:57

    Hanneke:

    Marcel,

    Dan heeft het zo moeten zijn dat je nog wel je presentatie over hem gehouden hebt.
    Het is nooit leuk om een huisdier te verliezen, zeker niet die van jou. Genoot van je verhalen over Max. Die herinneringen blijven altijd bij je, waar je ook bent.

    Sterkte
    HAnneke

  • 18 Augustus 2014 - 14:06

    Ed & Yvonne:

    Marcel,
    Wat een naar bericht, maar tegelijk, wat mooi dat Max nog zo heeft mogen schitteren temidden van al zijn (wilde) 'soortgenoten' en vrienden. Wij hebben Max maar relatief kort mogen kennen maar weten dat hij een prachtig leven heeft gehad. Warme knuffel van ons, voor Max en voor jou en Elektra.

    Ed & Yvonne

  • 18 Augustus 2014 - 14:12

    Lucienne:

    Ha Marcel, jammer van Max, net wat Hanneke zegt: mooi dat je nog een presentatie over hem hebt gehouden, dan weet de hele groep i.e.g. wie Max was en wat hij voor jou betekende. Fijn dat Elektra goed voor hem heeft kunnen zorgen. Ik ben nu helemaal 'bij' met alle verslagen, geweldig joh! Hoorde net in de pauze dat een collega binnenkort naar Afrika gaat (gorilla's, Ngorogoro en Serengeti), dus zit helemaal in de sfeer.
    Succes met leren en vertrouw op je eigen kunnen, niemand leert deze zaken binnen 1x, gun jezelf tijd om ervaring op te doen, moet je kijken hoeveel je nu al weet t.o.v. het begin:) sterkte en groetjes Lucienne

  • 18 Augustus 2014 - 15:41

    Marjon En Frans:

    Ah gossie wat verdrietig! Dan is het idd balen dat je zo ver weg zit! Ben wel blij dat Elektra bij Max was en dat ie vredig is heengegaan. Mooie leeftijd, maar het gemis blijft... Wat mooi dat hij vorige week uitgebreid aan bod is geweest in je presentatie! Sterkte en blijf toch genieten van wat je nu allemaal beleeft!

  • 18 Augustus 2014 - 16:27

    Andre:

    Wat verdrietig! We hebben het er vorig jaar tijdens de reis door Kenia en Tanzania veel over gehad en door al jouw verhalen werd mij duidelijk dat Max heel veel voor je betekent!
    Ik volg al je verhalen en wens je sterkte! Hou je taai daar!
    André Djoser

  • 18 Augustus 2014 - 23:47

    Shirley:

    Marcel,

    Gecondoleerd en sterkte.

  • 04 September 2014 - 16:50

    Wanda (Djoser):

    Hi Marcel,

    Jeetje wat een rot nieuws.... Zeker als je dan zover weg bent en je graag hem had willen bijstaan. Maar hij is niet voor niets zo oud geworden, zo moet je maar blijven denken!

    Ik ben sinds vandaag al je reisverhalen aan het lezen (beetje laat zie ik nu want je bent inmiddels alweer terug..) Wat een mooie verhalen allemaal zeg.. Dan wordt je met dit bericht wel weer even wakker geschud in de realiteit..

    Ik ga snel weer verder lezen..

    Sterkte en groetjes,
    Wanda (Djoser)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 7693

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Kenia, safariguide cursus

Landen bezocht: