tests - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu tests - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

tests

Blijf op de hoogte en volg Marcel

24 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

We zijn nu op twee-derde van de Field Observation: vanochtend 30 vragen en vanmiddag de overige 20. Sporen (dung, tracks) gaat redelijk, de vogels en bomen/grassen wel wat minder, hoewel ik de bonusvraag wel goed had:een op het eerste gezicht warrige hoop van kuilen en richeltjes, maar gelukkig hadden we die de vorige dag tijdens de oefenwalk al gezien. Hier had een struisvogels geknield gelegen! En bij de poep van een vogel kreeg ik de benefit-of-the-doubt met mijn 'Kori Bustard' (grootste nog vliegende loopvogel). We bespreken meteen de antwoorden en sofar heb ik 60-70% goed. Morgen dan een studiedag en de dag erna de assesment walk. Ik heb me aangemeld voor de eerste walk (van het kamp naar de swamp), dan ben ik er maar vanaf en kan ik voor de overigen de 'ideale' gast spelen ;)

We hadden gisteren een aardige regenbui en als gevolg daarvan vanochtend ook meer geluiden van leeuwen in de buurt (mogelijk ook in het kamp). Door de regen slaat nl. alle geur neer, ook die van verse prooien, en daardoor moeten de leeuwen en hyena's meer cirkelen om wat geuren op te doen. De laatste vraag van vanochtend was dan ook een track die je kon herkennen als leeuw.

Goed, ik heb m'n koffie op en Richard is de douches aan het vullen, dus die ga ik eerst eens pakken en dan nog maar 'ns kijken of ik wat vogels erin gestampt krijg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 7630

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Kenia, safariguide cursus

Landen bezocht: