Vrije dag - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu Vrije dag - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

Vrije dag

Blijf op de hoogte en volg Marcel

15 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

vrijdag 15

De 'spreekbeurt' over Max ging goed. Hij is nu 'properly introduced' en iedereen heeft z'n foto gezien ;)

Gisterenavond zijn we op de sleep-out geweest: een gids/bewaker ging wel mee. We reden naar een wat afgelegen plek hier aan de rand van het bos/moeras en daar installeerden we ons (knap hoe je in een landrover 7 mensen krijgt gestouwd en dan nog eens alle voorraden, tafel, olielampen etc.). Zeil op de grond, luchtbedje uitgerold en opgeblazen, slaapzak erop. Een vuurplaats aangemaakt (je voelt meteen hoe elementair een vuur is) en daarop werd het meegebrachte eten opgewarmd. En daarna kwamen natuurlijk de sterke verhalen.

Iedereen had een shift van 5 kwartier, daarmee kwamen we de nacht door tot de volgende ochtend. Ik was tweede en het leek logischer om maar gewoon op te blijven, dat was voor de eerste watch ook gezelliger. Toen mijn beurt opkwam was iedereen naar bed en moest ik alleen de wacht houden en het vuur aan zien te houden. Gelukkig geen gebrek aan hout.

Afijn, niks gehoord en niks gezien en na de wisseling lekker in de zak gekropen. Buiten is het best wel fris en hoewel de zak me goed warm hield voelde ik wel de wind langs m'n hoofd blazen.

De volgende ochtend bleek er een olifant langs te zijn geweest en (misschien) een bezoekje van een leeuw in de verte. Maar ik heb er niks van meegekregen. En terug in kamp was Richard al bezig met de douches ...

Vandaag was onze vrije dag, maar niemand had zin om die te besteden aan leren, dus zijn we met z'n allen eropuit getrokken naar Ngare Ndare, het in de buurt gelegen bos. Daar hebben we een canopy walk gedaan en bij de waterval een biertje of drie gedronken. Ed had een fles whisky meegenomen (de groepsband werd ineens aardig versterkt).