Ochtend wandeling - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu Ochtend wandeling - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

Ochtend wandeling

Blijf op de hoogte en volg Marcel

16 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

zaterdag 16

Vanochtend de eerste echte wandeling gedaan: met Ruby, de gewapende gids, erbij kunnen we nu vrijelijker over het terrein lopen. We zijn ook nog even bij de zebra geweest, maar daar was niet veel meer van over. We zullen vanaf nu ook meestal te voet gaan, want de landrover is weer teruggebracht.

Als voetgids moeten we nu ook elke een wandeling leiden. Ik zie er wel tegenop, want dan moet je veel meer de tracks interpreteren, laat staan alle vogels! Ik ben duidelijk meer een 'grote' zoogdieren gids ;) En ik merk ook dat ik niet zo gauw zeg wat ik denk dat het is, toch uit angst om iets stoms te zeggen. Zo zag ik vanochtend wel dat een track van een rhino was, maar op de een of andere manier kwam er 'hippo' uit mijn mond! Grrrr.....

Tijdens de sleep-out bleek er toch meer langs te zijn gekomen: een ollie en wsl. een luipaard, hoewel die alleen te zien geweest schijnt te zijn via de reflectie in de pupillen. Ruby de gids was er ook bij en hij was al op voordat iemand anders de ollie had gehoord. Verbazend hoe die man getuned is met de omgeving, maar hij is dan ook al 34 jaar tracker hier in Lewa.

Nu ontbijten, mogelijk een douche en dan daarna de lecture on animal behaviour, nogal een breed gebied en we doen dat ook in een paar keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 7689

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Kenia, safariguide cursus

Landen bezocht: