Terug ... - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu Terug ... - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

Terug ...

Blijf op de hoogte en volg Marcel

31 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

En weer terug in Nederland, de cursus is voorbij. Ik voel dat ik nog een afsluiting moet schrijven.

Het is voor mij nu de emotie om het verlies van Max te verwerken, dat meest belangrijk is. Elektra had me al gevraagd of ik wilde dat het huis vrij was van Max' spullen. maar ik wilde dat zelf ervaren. Z'n krabpaal stond er gewoon, en ik kon niet helpen dan onder het bed kijken, waar hij een plekje voor zichzelf had gecreerd. Maar uiteindelijk heeft hij een mooi leven gehad, het gemiddelde van zijn ras (Noorse boskat) flink omhoog getrokken. Mijn emoties nu zijn goed.

Terug naar de cursus. Ik heb geleerd dat een groot onderdeel van de safariguide eruit bestaat het zijn gasten naar de zin te maken. Een safariguide is een 'people person', iemand die ervoor zorgt dat je sanitair weer werkt als jij (als gast) op safari bent. Sja, da's niet wat ik wil.

Ik wil mijn contact met de dieren, de safari-toerist als species niet meegerekend. Deze cursus heeft me deze les geleerd. Naast alle spectaculaire ontmoetingen tijdens de wandel-safari's zal me dit altijd bijblijven.

Wat nu? Ik ga blijven zoeken naar het contact met de dieren die me zo na zijn: de cheeta opvang in Noord Namibie, bijvoorbeeld. En ja, het prikkelt dat ik mijn Eco-examen niet gehaald heb. We kregen on-site pas te horen welke stof we moesten beheersen. Heel graag had ik me thuis al voorbereid (en dat was ook mijn feedback). Ter plekke leren: terwijl je voor je van alles ziet gebeuren (interacties van zebras's, een ontsnapte giraf die langs je tent rent. En dan voor je neus studie-materiaal?). Voor mij werkte dat niet.

Nu even rust in het huis. Ja, ik ga langs in het asiel, ik wil graag een kat een nieuw leven gunnen . Win-win: hij/zij uit de kooi, en ik weer een vriendje/vriendinnetje...

  • 31 Augustus 2014 - 21:57

    Alex:

    Hallo marcel,

    Hen genoten van al je berichten van de afgelopen maand. Ondanks dat het examen niet gelukt is, heb je wel een maand achter de rug waarin je echt heb kunnen leren wat je eigenlijk echt zelf wilt. Dit soort levenslessen zijn meer waard dan een examen. Dat examen gaat je gewoon een volgende gewoon lukken.

    Tot slot welkom terug in Nederland en veel plezier met het uitzoeken van een nieuw maatje.

  • 31 Augustus 2014 - 22:30

    Elektra:

    Diploma of niet, ik ben super trots op je. Je hebt de lesstof uit de boeken misschien niet helemaal goed geleerd maar je hebt hele belangrijke levenslessen geleerd. Je weet weer beter waar je in je hart het meest gelukkig van wordt. De wilde dieren in Afrika zullen je nog niet loslaten en wie weet wat je daar in de toekomst nog mee gaat doen. Tot die tijd ga je hier een kat uit het asiel halen en heel gelukkig maken :-)

  • 01 September 2014 - 12:13

    Hanneke:

    Hoi Marcel,

    Ik ga je verhalen wel missen hoor. Heb er zo van genoten.
    Heel goed dat je verder gaat met de Cats, klein of groot het zijn nou eenmaal leuke dieren!

    Stuur je wel een foto? (of op Facebook mag ook).

    Groetjes
    Hanneke

  • 02 September 2014 - 09:41

    Marjon:

    Hi, Nou je hebt een geweldig avontuur achter de rug! Daar kan je nog lang op teren. En weer iets over jezelf geleerd ;-) Bedankt voor je leuke verhalen en gave foto's, heb ervan genoten!
    En nu op naar een nieuw kattenmaatje! Mail je een foto??


  • 11 September 2014 - 21:33

    Annemiek Beekman:

    Hi Marcel,

    Ik ben er vanavond pas aan toe gekomen je verslagen te lezen.
    Maar ik heb ze dan ook wel in 1x uitgelezen.
    Wat gaaf!!!!!!

    Jammer dat je niet geslaagd bent maar wat een ervaring, dat neemt niemand je meer af.
    Wanneer ga je weer zoiets moois ondernemen?

    Groetjes van Annemiek

  • 22 September 2014 - 07:47

    Maikel Van Geijlswijk:

    Hoi Marcel,

    Vandaag begonnen met je verslagen en kon niet meer stoppen dus alles in 1x doorgelezen.
    Wat een mooi avontuur heb je daar meegemaakt en een pittige studie.
    Jammer dat je niet bent geslaagd voor je examen maar met jou wil om iets met deze beesten te doen gaat het vast helemaal goedkomen.
    Super mooie ervaring en leuk om dit te mogen lezen.

    Succes,

    Gr, Maikel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 16 Mei 2014
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 7645

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Kenia, safariguide cursus

Landen bezocht: