rustig opstaan - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu rustig opstaan - Reisverslag uit Muchiene, Kenia van Marcel Brekelmans - WaarBenJij.nu

rustig opstaan

Blijf op de hoogte en volg Marcel

14 Augustus 2014 | Kenia, Muchiene

donderdag 14

De test was helaas niet zo geweldig gemaakt: 43%. Toch lastig om specifieke Engelse termen uit je hoofd te leren. Maar wel een indicatie voor hoe de vervolgtests zullen gaan ...

Vanavond gaan we op pad voor de sleep-out. We zullen om beurten een shift van anderhalf uur doen. Voor de meeste dieren hoef je niet bang te zijn: de hyena zal wel even komen kijken, maar dat is pure nieuwsgierigheid. 'Sit down at the fire and enjoy!' is het adagium. Alleen bij leeuwen, buffels en een kudde olifanten de gidsen wakker maken ...

Gisteren op de eveningdrive een cerval gezien en twee gerenuks. Misschien ken je die laatste van de plaatjes: een slanke gazelle die op z'n achterpoten staat om de hoogste blaadjes van de struik te eten. Ook een tamelijk zeldzame spotting.

Richard is het water aan het verwarmen voor de douches. We hebben weer water sinds een olifant eergisteren zo nodig de leiding moest omploegen. Gelukkig heeft niemand een erg 'specifieke' lichaamsgeur (of we zijn al zo aan elkaar gewend).

Het blijft geweldig om 's nachts al die geluiden te horen. Ik herken nu wel de groep kraanvogels die hier vlakbij in de bomen verblijft en luid tetterend z'n rondje komt maken. En de Hadada ibis niet te vergeten, wat een klere herrie kan die maken! En dan die leeuw in de verte ...

Ik was licht bepakt wat camera uitrusting betreft en daar heb ik nu wel een beetje spijt van. Ik dacht dat de focus vooral zou liggen op de gidsen cursus, maar we hebben ook ruim de gelegenheid om foto's te maken. Ik mis vooral m'n 500 mm. Aan de andere kant: Markus sjouwt met een grote tas met twee bodies, drie lenzen, een statief en god weet wat nog meer. Dat zou mij teveel zijn, maar ja, hij is nu wel degene wiens foto's gepubliceerd gaan worden.

Vanochtend hadden we trouwens geen ochtenddrive, dus we konden blijven liggen. Maar ja, ik ben nu toch al aardig gewend aan het ritme, dus 7 uur was de max.

• 14 Augustus 2014 - 08:59

Ed:

Wat een bekend foto dilemma...geeft alleen nog een zeer goede reden om in een andere setting opnieuw te gaan natuurreizen! Niets mis mee dus ;-)
    Hè, heerlijk niet, zo'n ochtendje uitslapen...?!